Ms Littlewood verseskönyve: 65

65

nem hat meg semmilyen törésteszt-eredmény
szarok a motoros ablakemelőre
a tolatás tetves radar nélkül is megy
és nyomatékosan szólok jóelőre
még egyszer meghallom azt a szót hogy csajos
a listaárakkal verem zöldre-kékre
a menedzsert sőt még a titkárnőjét is
amíg fel nem fogja mindenki itt végre
nekem egyáltalán nem ilyen autó kell
nem műanyagdoboz nájlonba tekerve
nekem rendes kocsit adjatok szemetek
olyat amelyiknek arca van és lelke
mondjuk egy Cadillac legyen hatvanötös
ugyanolyan amit Elvis vezetett pont
vagy egy olyan piros Ford Mustang kell nekem
amivel fingatta Goldfingert a James Bond
jó lesz Chevrolet is egy bilikék Bel Air
sértésnek is kevés ez a Daewoo szedán
az autóm az úton pont úgy terpeszkedjen
mint egy kanbéka a párosodás után
és úgy is vartyogjon szépen megfontoltan
mint az másfél tonna vastól elvárható
de egy vállasabb Dodge vagy egy Plymouth Fury
Lincoln-Mercury vagy Pontiac GTO
beleférnek ők is nem vagyok én finnyás
bele bizony olyan simán mint egy álom
csak béna GPS ne zavarjon össze
ha eltévedek azt rendesen csinálom
vagy egy Riviera krémszínűre festve
hozzá képest minden új modell esetlen
és hogy jelezzem a helyzet komolyságát
egy ezres Wartburg is jó végső esetben
a lényeg olyan hogy utánam vigyorog
amikor otthagyom majd a parkolóban
kidugja orrát és szárnyát és integet
vár engem nagyon vár nem dől ki alólam
és a szaga nem ám pévécé meg festék
mint egy irodai bútorlerakatnak
hanem csupa bőr és feromon és élet
mint mikor a lovak kicsit megizzadnak
nem kell bele semmi hányok az extráktól
csak rádió legyen és rajta macskaszem
feltekerem kattig felteszem a lábam
hatvanötösökről hadd ordítson nekem
hárman is elférünk az első ülésén
akkor is ha éppen egyedül autózom
jobbról balról magam csontfehér a kormány
én és én és én csak repesztek az úton
elmosódott tájak porfelhő mögöttem
puhák a kerekek a rugó meg kemény
szarok a motoros ablakemelőre
nem hat meg semmilyen törésteszt-eredmény


Hibátlan állapotú narancsmetál színű 1965 Cadillac Coupe DeVille Convertible egy napsütötte parkolóban orral előre, hűtőrács irányából fotózva.




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése