Ms Littlewood verseskönyve: Fényképek

Fényképek

Az én kedvesem fotózik.
Mindent, amit szeret, engem is.
Most őszintén? Leginkább engem.
Tudod, imádja a helyre kis
cicimet, és a pózos kedvem.
Van, hogy csak mögém lopózik,
és katt, egy mosoly az albumba,
egy szem, egy száj, egy ruha, egy kéz,
mind én vagyok. Hatalmas munka,
mire az ember mindent megnéz,
máris itt egy új fotó, klikk.
Nézd, persze ezen is én vagyok,
egy kisbabával a karomban.
Élek, valósággal ragyogok,
hát nem gyönyörű? Az, valóban.
Ezen hull a hó és hózik,
de kabátban is jól mutatok.
Balaton, fontos vendégekkel,
itt meg egy estélyen mulatok.
Tömve vagyok szép emlékekkel,
és ha egy-kettő elúszik,
néha előveszem magamat,
és gyönyörködök egy keveset.
Rendezgetni kedves feladat,
szép vagyok, boldog, és nevetek.
Az én kedvesem fotózik.
Ezt viszont soha nem szerettem.
Ritkán, de van kép, amit elront.
Ülök a konyhában, dermedten,
mert ott és akkor jöttem rá pont,
ahogy egy tető megcsúszik,
elsodorva, ami már törött,
hogy milyen halálosan mindegy,
ki áll ott, a kamera mögött.
Figyel, csodál, kattogtat, elmegy,
műtermekbe jár, melózik,
etetem, és néha megdugom.
De őt magát észre se vettem.
Mi a szerelem? Most már tudom.
Én végig magamat szerettem.
Tényleg ekkora hiánycikk
némi szaros kis elfogultság.
Talán ezért van, hogy felkavar,
ha a képek azt mutatják,
amit a tükör is eltakar.
Az én kedvesem fotózik.
Eszköz, amin keresztül nézve
nem torzít a belső optika,
amit akarsz, azt látod végre.
Magadat. Ennyi a praktika,
de aki függő, fogódzik.
Mióta csak rájöttem, félek.
Rajta keresztül imádtatok,
de szaporodnak a rossz képek.
Többségén, persze, vidám vagyok,
de egyre többször becsúszik
egy folt, egy heg, egy fintor, egy ránc,
mind én vagyok. Hiába kerülget,
már nem olyan, mint volt a románc.
Én változtam, nem ő. Feszengek,
ha az ágyamba bekúszik,
hátha ő is rájön, és annyi.
Le kell lépnem, amíg még lehet.
Ideje magam mögött hagyni
egy jól dokumentált életet.
Megvan a jegyem Toulouse-ig.
Ott még vad és bohém gall fények
árnyalják a portrék tengerét.
Profitól tudom, mik a tények:
nincsen rossz téma, csak gyenge kép.
Az én kedvesem fotózik.


Fekete-fehér fotó, pózoló kedvesét fotózó göndör hajú férfi, arca előtt optikával ellátott analóg fényképezőgéppel fókuszál, élesít és kattint.

12 megjegyzés :